Innoveren met online programma’s
En beurzen achterwege laten. Fatboy presenteert haar nieuwe collectie.
En beurzen achterwege laten. Fatboy presenteert haar nieuwe collectie.
Het deelnemen aan beurzen om als fabrikant nieuwe producten aan je klanten te presenteren, begint steeds meer plaats te maken voor innovatieve manieren die duurzamer, efficiënter en kosteneffectiever zijn.
Een voorbeeld van zo’n innovatieve manier van presenteren is het gebruik van online programma’s speciaal bedacht en geproduceerd voor een specifieke doelgroep.
De verschuiving naar online programma’s biedt voordelen voor zowel fabrikanten als haar klanten. In de eerste plaats draagt het bij aan duurzaamheid door de noodzaak om grote groepen mensen bij elkaar te brengen voor fysieke beurzen te verminderen. Dit reduceert niet alleen de ecologische voetafdruk door het verminderen van reis- en transportbewegingen, maar het minimaliseert ook de hoeveelheid afval die wordt gegenereerd door beursmaterialen en verpakkingen.
Bovendien is het produceren van een online programma aanzienlijk efficiënter dan het organiseren van een fysieke beurs. Fabrikanten kunnen hun producten op een gestroomlijnde en goed georganiseerde manier presenteren, zonder zich zorgen te hoeven maken over logistieke uitdagingen zoals het opzetten van stands en het transporteren van voorraden. Dit bespaart niet alleen tijd, maar ook geld. Geld dat besteed zou worden aan huur van standruimte, standbouw, decoratie, catering en andere beursgerelateerde kosten.
Onze studio werd helemaal omgetoverd met een Fatboy look-and-feel!
Wat de doelgroep betreft biedt het de mogelijkheid om op een meer flexibele manier toegang te krijgen tot productinformatie en om nieuwe producten te ontdekken. In plaats van zich te beperken tot de beschikbare tijd op een beursvloer, worden online programma’s op eigen tempo bekeken, gepauzeerd, teruggespoeld en zelfs opnieuw bekeken.
Een online programma heeft de potentie een groter publiek te bereiken dan een fysieke beurs, omdat het niet beperkt is tot een specifieke locatie, tijd of tot het aantal deelnemers.
Al met al biedt het gebruik van online ‘TV’ programma’s als alternatief voor fysieke beurzen een win-winsituatie voor zowel fabrikanten als retailers. Het is duurzamer, efficiënter en kosteneffectiever, terwijl het tegelijkertijd de toegang tot informatie vergroot en de mogelijkheid biedt om een breder publiek te bereiken. Het is een innovatieve manier waarop zakelijke relaties worden opgebouwd en producten kunnen worden gepresenteerd.
Fatboy introduceerde haar nieuwe collectie in een veelzijdige, informatieve en grappige show ‘The Great Fatboy Show’ gepresenteerd door Ikenna Azuike.
In een wervelend – toefje over-the-top – programma van 35 minuten sprak de CEO, kreeg de kijker een sneakpreview van de te lanceren reclamecampagne en waren er interessante interviews met de designers van dit hippe lifestyle merk.
Daarnaast werden meerdere nieuwe producten voor het eerst getoond aan de doelgroep. In het geval van ‘The Great Fatboy Show’ waren dat de Europese retailers van de producten van Fatboy.
Ikenna Azuike presenteerde The Great Fatboy Show
Het programma werd ondertiteld in maar liefst zeven talen. Meer weten over deze manier van producten lanceren of presenteren? We helpen u graag.
Denk je nu: “Die studio zie ik wel zitten”? Neem dan contact met ons op! Dan kijken we hoe ons team jou kan helpen.
Bel ons op 06 53 55 24 58 of mail naar studio@bocavista.nl.