Het schoolvoorbeeld van online business updates
Drie keer per jaar online live en een keer fysiek een business update door AS Watson.
Drie keer per jaar online live en een keer fysiek een business update door AS Watson.
AS Watson is marktleider in Health & Beauty en in de Benelux het bedrijf achter de formules Kruidvat, Trekpleister, Prijsmepper, ICI PARIS XL en Pour Vous.
Tijdens corona moesten de leveranciers goed geïnformeerd worden over het wel en wee van de organisatie. Dat deden ze door online kwartaal-updates vanuit onze studio te organiseren onder de noemer ASW Today. De resultaten van afgelopen kwartaal, de plannen, acties en nieuwtjes voor de komende tijd werden gepresenteerd.
Dit werd gedaan door een leuk panel van deelnemers, met humor. Aan de hand van leuke video content met een knipoog, werd extra informatie geboden aan de kijker. Bovendien zorgde deze combinatie voor een leuke en vlotte uitzending om naar te kijken.
Broadcast Your Business verzorgde het draaiboek, hielp AS Watson inhoudelijk met het programma en maakte de content.
Studio Bocavista verzorgt de faciliteiten, de techniek en voert de regie. De studio setting is te vergelijken met die van RTL Boulevard. De host en deelnemers staan aan een sta desk. Dat voelt energieker dan een setting waarbij de deelnemers zitten.
Look & Feel van onze studio tijdens een uitzending van ASW Today.
Omdat deelnemers aan de desk wisselden, was er ook constant wisseling op de studiovloer. Of het nou om techniek of om mensen ging… onze opnameleider zorgde ervoor dat dit vlekkeloos verliep. In de live-uitzending was dan ook niets te merken van deze uitdaging.
De lichtsetting, videowall en de andere schermen zorgden met strakke vormgeving, intro’s en outro’s, speciaal gemaakt voor de ASW Today uitzendingen voor de juiste look & feel. Doordat AS Watson ook eigen producten meenam, voelde de uitzending volledig eigen.
Iedere ASW Today is afhankelijk van het onderwerp weer anders. Desondanks is elke ASW Today voor alle leveranciers een herkenbaar format. Door consistent gebruik te maken van verschillende elementen realiseert AS Watson een kenmerkend en eigen programma dat goed scoort onder haar leveranciers.
Zo is de lengte van de uitzending altijd hetzelfde en wordt er structureel gekozen voor hetzelfde webinar platform. Dit zorgt ervoor dat kijkers altijd weten waar ze kunnen deelnemen aan de live-uitzending. Daarnaast wordt er een interactief element toegevoegd aan de online business updates door kijkers de mogelijkheid te geven vragen te stellen. Een sidekick behandelt deze vragen live met de deelnemers aan de desk. Zo voelen de leveranciers zich nog meer betrokken bij AS Watson als organisatie en de vertegenwoordigers die aan de desk staan.
De sidekick van AS Watson behandelt vragen van kijkers live met de deelnemers aan de desk.
Al deze factoren zorgen voor een duidelijk succes. Het aantal kijkers is boven verwachting hoog en het aantal kijkers blijft keer op keer groeien. De online business updates worden goed gewaardeerd en zorgen voor meer betrokkenheid bij leveranciers. Ondertussen zijn de live-uitzendingen een vast onderdeel in de communicatiestrategie van AS Watson.
Denk je nu: “Die studio zie ik wel zitten”? Neem dan contact met ons op! Dan kijken we hoe ons team jou kan helpen.
Bel ons op 06 53 55 24 58 of mail naar studio@bocavista.nl.